Innovatie in de verzekeringswereld

De wereld van het verzekeren is er een op zich. Het is er eentje die punten voor verbetering kent en dit lijkt meer dan ooit het moment voor start-ups om daarop in te spelen. Investeren in de verzekeringsbranche is populairder dan ooit en er staat dan ook een hoop te gebeuren.

Omdat iedereen voor bepaalde din17102040447_d4be49424c_bgen op een bepaald punt een verzekering nodig heeft is het een enorme business. Daarnaast heerst er over het algemeen een negatief beeld van verzekeraars. Waar sinds het begin van het online tijdperk steeds meer bedrijfstakken van alles online zijn gaan doen en de technologie hier op alle fronten aan heeft bij gedragen is dit in de verzekeringswereld nog niet echt het geval. Denk maar eens aan online veilingsites als Ebay en Marktplaats, een online casino als Mr Green en een online encyclopedie als Wikipedia. Zowel in de wereld van het veilen, gokken als die van de algemene kennis is er van alles verplaatst naar het web. Dit heeft al voordeel dat je op ieder moment toegang hebt tot deze sites en kennis, waar en wanneer je maar wilt. Dit is precies wat een aantal beginnende bedrijven in de assurantie wereld ook willen bereiken.

Met als doelstelling een betere service, meer gemak voor iedere gebruiker van een verzekering en meer eerlijke concurrentie is er van alles mogelijk. Dat er potentie in deze markt zit weten de meeste mensen in het bedrijfsleven dan ook maar al te goed. Voor zowel de consument als deze nieuwe spelers komt er dus een hele interessante tijd aan. Het gaat niet alleen om nieuwe verzekeraars zelf, maar net zo goed om tussenpersonen. Door niet alleen verzekeringen te vergelijken zoals nu veel sites doen, maar ook na het afsluiten service te blijven bieden, kan er voor een klant een veel betere ervaring ontstaan. Dit, gecombineerd met technologie en hulpmiddelen zoals apps zal misschien een ware revolutie op het gebied van verzekeren kunnen ontketenen.

ADD YOUR COMMENT